Která auta firmy chtějí?

13. 09. 2017

  • Trh firemních vozů představuje 85% hodnoty celého automobilového trhu v ČR
  • V ČR je v provozu 750.000 osobních a lehkých užitkových vozů ve firemních fleetech
  • 2/3 z tohoto počtu je provozováno ve fleetech do 10 vozů

Malé a střední fleety jsou tedy nejdůležitější zákaznickou skupinou pro všechny automobilky na trhu, které mají ambici obsluhovat firemní zákazníky.

A jak se tyto firmy rozhodují? Na to odpovídá analýza Český fleet 2017.

Z ní mj. vyplývá, že zákazníci se nejčastěji rozhodují o novém voze cca 6 měsíců před jeho převzetím.

92% fleetů není unifikováno co do značky, volba značky nového vozu je tedy výsledkem výběru z několika (nejčastěji cca ze tří značek).

Níže uvedený přehled udává, kolik procent firem zahrnuje danou značku (osobní vozy) do svého výběru nového vozu (má ji v „nákupním košíku“, na shortlistu). Zajímavé je, že tyto údaje příliš nekorelují s reálnými tržními podíly ani s výdaji do marketingové komunikace:

Audi

9%

BMW

8%

Citroen

11%

Dacia

9%

Fiat

7%

Ford

31%

Hyundai

21%

Kia

19%

Mazda

7%

Mercedes-Benz

12%

Nissan

9%

Opel

14%

Peugeot

27%

Renault

15%

Seat

13%

Suzuki

6%

Škoda

51%

Toyota

12%

VW

33%

Volvo

10%

 V segmentu LCV je pak situace následující:

Citroen

25%

Fiat

21%

Ford

44%

Iveco

22%

Mercedes-Benz

30%

Peugeot

30%

Renault

21%

VW

43%

 

Chcete-li zvýšit podíl firem, které vaši značku zahrnují do výběru, rádi vám s tím pomůžeme - způsob probereme společně.

Kontakt:

Radovan Mužík

muzik@fleetpartners.cz

+420 603 468 074