Která automobilová značka poskytuje firemním zákazníkům nejlepší služby?

12. 01. 2017

Pravidelný průzkum Český fleet 2016 ukázal ve srovnání s rokem 2015 zajímavé posuny.

Průzkum se zaměřuje na firmy se středními a menšími vozovými parky, které představují v úhrnu 70% všech firemních aut v ČR.

Cílem průzkumu je zjistit detailní hodnocení služeb automobilových značek firemními uživateli a  porovnat vývoj oproti minulým letům.

Klíčové výsledky edice 2016:

  • 75% firem stále nezná dostatečně princip TCO a nevyužívá jej při pořizování nových vozů
  • 28% firem plánuje v roce 2017 růst svého vozového parku, 7% předpokládá jeho redukci
  • 36% firem plánuje pro rok 2017 částečnou obměnu svého vozového parku
  • v souhrnu 25 kritérií kvality služeb hodnotí zákazníci nejlépe značky Audi, Ford a Toyota z celkově 16 sledovaných značek
  • v segmentu lehkých užitkových vozů hodnotí zákazníci nejlépe značku VW z 8 sledovaných značek
  • v horizontu dvou let lze předpokládat růst počtu vozů v operativním leasingu u firem se středním a menším parkem o 60%
  • zákazníci, kteří již operativní leasing využívají, hodnotí v souhrnu 25 kritérií nejlépe společnosti ALD AUtomotive, Business Lease a LeasePlan

Detaily o průzkumu naleznete zde, souhrnnou analýzu českého fleetového trhu pak tady.